Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.12.2009 16:30 - Отново за детските градини в София
Автор: streetsmart Категория: Други   
Прочетен: 2659 Коментари: 4 Гласове:
1



Преди около месец новият кмет на София Г-жа Йорданка Фандъкова проведе допитване за това доколко могат да се повишат таксите в общинските детски градини. Защото таксата от 40 лв на месец не била актуализирана от 2004 г и, освен това, издръжката на едно дете в такова заведение била 225 лв на месец. В резултат на което се реши таксата да се вдигне на 60 лв.
Ще кажете - това си е 50% нагоре, повече не можем да понесем в тази криза. Обаче!
Средната работна заплата в София е над 500 лв на месец. Средната месечна такса за частна детска градина - горе-долу и тя толкова. Заплатата на гледачка/гувернантка е дори по-висока, ако жената е с детето по цял ден. Някои искат и осигуровки, платен годишен отпуск и др.
Което ни поставя в ситуация на чисто социалистическа криза на предлагането - стоката е евтина, но я няма или поне за повечето потребители.
Добре де, питам се, защо да не може, както има квоти за прием с предимство в детските градини по социални признаци, да има една квота от, да речем 20% за прием при заплащане на пълната издръжка на детето.
Лично аз с удоволствие бих плащала по 250 лв на месец за двете си деца срещу привилегията да ги водя в ОДЗ-то на 50 метра от дома, вместо да си седя у дома, губейки доста повече или да наемам детегледачка, която ще трябва и да я мисля какви ги върши в дома ми сама с невръстните ми дечица. Да, знам че има системи за видео-наблюдение в интернет, но докато се прибера под тревога (не дай си Боже), при софийските разстояния и трафик, може да е твърде късно. И то ако видя веднага, че се случва нещо нередно. Все пак се предполага, че когато съм на работа работя, а не вися в нета да си гледам картинки от вкъщи. Алтернативата - частна забавачка - ще ми струва освен таксата и покупката на още една кола, за да си водя отрочетата без да преживяваме ежедневна драма в градския транспорт.
Та така, иска ми се при кандидатстване в детска градина/ясла, да мога да декларирам, че месечният доход на човек от домакинството ми е над, да речем 400 лв, че съм си платила всички задължения към държавата и общината и, съответно общината да ми даде някакво предимство на опашката, още повече че не ощетявам общинския бюджет. Ползата за самата община (и по-точно за жителите й с малки деца) - повече средства за инвестиции в детски градини, а защо не и за по-високи заплати на персонала в тях. Защото, съгласете се, кой ще се навие да работи за по 300-400 лв с 30 деца, като може да изкарва двойно повече, грижейки се само за едно?
Целта на този постинг е не да се покажа колко съм платежоспособна (Боже опази, и ние си правим сметка в магазина), а да сондирам мнение с други родители в подобно положение.


Тагове:   Отново,


Гласувай:
1



1. tutankhamon661 - streetsmart
27.01.2010 10:47
абе, те да вдигнат таксата на 1000лв, пък после да разправят, че хората не искали да имат деца. нещо им се разминава математиката. или може би мислят, че на нас ни се разминава.
цитирай
2. streetsmart - Фараоне
27.01.2010 12:37
1000 лв е малко множко, все пак не е редно общинското да е по-скъпо от частното, нали?
Иначе, благодаря за коментара, бях започнала да си мисля, че или само мен ме вълнува темата, или само аз мисля така, но другите от учтивост не искат да се обаждат.
Пък и друг аспект на проблема - при толкова голяма ножица между търсене и предлагане предпоставките за корупция са налице не, ами ще ни извадят очите. В момента директорките в София си налягат парцалите, че ги дебнат, но докога ще е така, и кой има полза?
цитирай
3. tit - :))
31.01.2010 18:26
Хич не си налягат парцалите - 300 лв!
По - равно за директорката, мадамата на компютъра и чистачката, която ти осигурява вход в системата!:)
Не ме питай от де знам!:)
цитирай
4. streetsmart - знам откъде знаеш
01.02.2010 13:23
И ние гледаме новини:). Между другото, и за там кандидатствахме, че наскоро обявиха допълнителни места, но не си дадохме зор да проучваме "другия начин", защото ни е твърде извън района и пак ще трябва 2-ра кола. А това колата в София, когато работиш в центъра, си е по-скоро дерт, отколкото удобство.
И пак между другото, 300 лв е в Подуяне, в ОДЗ-то срещу нас е 2000.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: streetsmart
Категория: Други
Прочетен: 90027
Постинги: 18
Коментари: 83
Гласове: 1608
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол